22 December 2012

Memori


"Alhamdulillah,dah habis solat maghrib"..Imam membaca wirid-wirid dan diikuti oleh para jemaah yang lain begitu juga dengan aku. "Aminn"selesai baca doa. semua jemaah bersalaman antara satu sama lain. Bila habis salam aku ke belakang nak solat rawatib. Tibe-tibe,teringat satu perkara...

Dulu mse kecil2 selalu ikut ayah pergi surau,ikut tak tau kenapa...sebab kecil lagi kot.
Sampaikan solat rawatib pun aku follow ayah dari belakang,haha...kelakar la pulak,tapi nak menangis pun ada. Sekejap je masa berlalu,Alhamdulillah sekarang aku dah tau solat.

Ikut ayah pergi surau,kenduri kat rumah jiran..Umi ada cakap,dulu masa tak de anak lelaki lagi,ayah nak anak lelaki supaye dapat ikut pergi surau. Bila aku lahir ayah happy sangat. Tapi dulu masa umi cerita pasal ni,aku tak rasse ape2,ntah la knpe...tapi sekarang bile pikir balik,Alhamdulillah...Allah jadikan aku untuk menjadi lelaki sulung dalam keluarge...Alhamdulillah aku dah biase ikut ayah pergi surau dari kecil,so tak jadi keberatan bile dah besar ni...

Tapi,apa balasan yang aku dah bagi ek kat umi gan ayah??
ada ke balasan yang aku dah buat???
Persoalan dalam diri...

Ya Allah,minta sangat2 supaya aku ni istiqamah dan boleh mujahadah untuk memperbaiki diri yang kurang baik ni. Ya Allah bagi la aku peluang...
Sayang Umi Ayah <3


No comments:

Post a Comment